05 nov ZMYSLOVÝ MARKETING ZVÝŠI KOMFORT HOSTÍ V HOTELOCH I WELLNESS CENTRÁCH
Hotely a wellness centrá sú miestami, kde hľadajú návštevníci oddych, relax a pocit dokonalého uvoľnenia. Prostredie a jeho atmosféra preto zohrávajú mimoriadne dôležitú úlohu v budovaní dojmov a vytváraní vzťahov k danému miestu. Viete, ako môžete všetky tieto postoje účinne ovplyvňovať a získať si tak väčšiu priazeň vašich hostí?
Vytvorte miesto, do ktorého sa budú hostia radi vracať
Wellness centrá a hotely sú špecifickým segmentom. Nie sú primárne predajným miestom, ale akousi komfortnou zastávkou na pracovnej ceste, krátkom víkendovom pobyte, či vytúženej dovolenke. Prvý dojem, aký hostia nadobudnú hneď po vstupe do hotela či wellnessu, je kľúčový. Vzhľad a čistota interiéru, materiálovo-technické vybavenie a usmievavý, prívetivý personál, sú pre vyvolanie pozitívneho dojmu nevyhnutné. Prečo sa niektoré hotely tešia veľkej popularite svojich návštevníkov a iné, s obdobnou úrovňou služieb, zívajú prázdnotou? Jednou z odpovedí je zmyslový marketing.
“Vytvorte ten najlepší welcome efekt, privítajte hostí vo veľkom štýle.“
Objavte silu zmyslového marketingu a z vašich návštevníkov sa stanú pravidelní hostia.
Zmyslový marketing, ako už vyplýva zo samotného názvu, pôsobí na ľudské zmysly. Vedeli ste, že čuch je z hľadiska zmyslového marketingu jedným z najsilnejších a zároveň najpodceňovanejším zmyslom? Vôňa, resp. zápach, ktorý ucítime, si poctivo uchovávame v našom podvedomí bez toho, aby sme o tom vedeli. V našich mysliach sa každý voňavý, či nevoňavý zážitok spojí s danou situáciou, človekom, či miestom a vytvorí tak silnú asociáciu pretrvávajúcu v našej pamäti celé roky.
Tento vedecky dokázaný fakt si uvedomili aj marketéri a nahromadené poznatky pretavili do novej disciplíny zvanej “sensory marketing”, pod slovenským ekvivalentom známy najmä ako zmyslový marketing. Priestory s príjemnou arómou, podporené vhodne zvolenými melódiami a doplnené atraktívnym vizuálnym obsahom sú garanciou, ktorá premieňa bežné prevádzky na lukratívnejšie miesta. Zákazníci sa v nich cítia mimoriadne príjemne a následne sa do nich s obľubou vracajú.
Vôňa ako špecifický podpis hotela
Hneď pri vstupe a v priestoroch recepcie, kde hostia strávia prvé minúty svojho pobytu, môžete prostredníctvom aróma marketingu a sily vône aktívne pôsobiť na ľudské zmysly. Príjemná vôňa navodí ideálnu atmosféru plnú pohody, relaxu a uvoľnenia. Váš hotel tak môžete veľmi jednoducho povzniesť ešte o úroveň vyššie. Ak vaši návštevníci ucítia príjemnú vôňu priamo pri vstupe do vášho zariadenia, nadobudnú pocit, že sú na správnom mieste. A netreba zostávať iba pri vstupe do hotela. Aplikujte signifikantnú vôňu všade tam, kde vašich hostí príjemne stimuluje a podporí ich pozitívne vnímanie vašej značky – napríklad vo wellness, v zákutiach hotela, či komorných chodbách, ktoré sú mnohokrát nevyužitým priestorom. Vôňou rozviniete potenciál tzv. “hluchých” miest naplno a dodáte im nový, lukratívny esprit.
Podporte priestor správnym zvukovým podmazom
Hudba je element, ktorý pôsobí na ďalší z ľudských zmyslov, a tým je sluch. Príjemné melódie bez rušivých elementov hostí uvoľnia a odbúrajú v nich nahromadený stres. Hudba pôsobí aj ako intímna kulisa a v priestoroch recepcie ňou podporíte diskrétnosť dialógu vašich hostí a personálu, napr. pri nahlasovaní osobných údajov a iných citlivých informácií.
Púšťaním klasického komerčného rádia vystavujete svojich návštevníkov blokom rozhovorov moderátorov, ktoré sú preplnené komerčnými reklamami a playlist, ktorý rozhovory a reklamy dopĺňa, len ťažko dotvorí želanú atmosféru v priestore. Riešením je vlastné hotelové In-store rádio, ktoré korešponduje s atmosférou hotela, či wellness centra a poskytne špeciálny hudobný mix. Na mieru zostavený playlist, o ktorý sa postará skúsený hudobný dramaturg, vytvorí vo vašich priestoroch príjemný hudobný podmaz bez rušivých moderátorských či reklamných vstupov.
Moderná forma prezentácie, ktorá aj zabaví
Keď sme pri čakaní na recepcii, nemenej dôležitým zmyslom, ktorým vieme situáciu ovplyvniť, je i zrak. Inštaláciou LCD panelov vo vašom hoteli či v priestoroch recepcie wellness centra vytvoríte pre vašich hostí príťažlivý vizuálny obsah, ktorý im spríjemní čas čakania na ubytovanie, resp. poskytnutú službu. Atraktívnou formou Digital Signage, resp. In-Store TV, môžete hostí zabaviť, ale aj informovať o vašich ponukách, zaujímavých lokalitách v okolí vášho hotela, prípadne využiť tento priestor aj na externú inzerciu. Navyše, poskytovanie digitálnej reklamnej plochy vám prinesie novú formu zaujímavých finančných príjmov.
Jednotlivé nástroje zmyslového marketingu a ich efektívna kombinácia dokážu z vášho hotela, či wellness centra vytvoriť jedinečný priestor. Emócie, ktoré vo vašich hosťoch zanechá omamná vôňa, príjemná hudba, či atraktívny vizuálny obsah, sa podpíšu na podvedomom vnímaní vašej značky a premenia vašich návštevníkov na pravidelných hostí.
Bez komentárov