IN-STORE RÁDIO

Hudba sa ako marketingový nástroj používa už veľmi dlho. Všetci vieme ako veľmi hudba ovplyvňuje našu náladu a emócie. Počas nášho bežného dňa nás neustále ovplyvňuje množstvo zvukov, reklám, jinglov a hluku. Ráno vstávame na zvuk budíka, oči nám otvorí príjemné vrčanie kávovaru a v aute nás už víta naše obľúbené rádio. Po príchode do práce si sadáme za počítač, kde nás vítajú staré známe tóny Microsoftu. Ak chceme v marketingu využiť hudbu vo svoj prospech, musíme vedieť kto sú naši zákazníci a čo im našou hudbou chceme povedať.

V zmyslovom marketingu je dôležité, aby značka a hudba, ktorá v obchodoch hrá kráčali ruka v ruke. Známe jingle, slogany a mustre používané ako podmaz pre spoty sa zákazníkom dostávajú pod kožu až do takej miery, že dokážu na základe týchto zvukov, ktoré trvajú iba pár sekúnd presne identifikovať značku.
In-Store Rádio dokáže efektívne ovplyvňovať správanie zákazníkov, rýchla a moderná hudba dokáže zákazníka pozitívne naladiť a naozaj „urýchliť“ jeho konanie a rozhodnutia. Tento koncept využíval v Amerike McDonald’s aby zákazníci rýchlejšie konzumovali jedlo a opustili fast-food, pričom uvolnili miesto pre ďalších zákazníkov.

Opačný postup sa využíva v klasických reštauráciách, kde sa majitelia snažia udržať svojich zákazníkov čo najdlhšie. Výsledky štúdií ukázali, že je vhodné aby bol rytmus hudby pomalší, ako tlkot ľudského srdca. Zákazníci si pri počúvaní hudby neobjednali viac jedla, ale strávili v reštaurácii viac času a vypili viac alkoholu, aj nealkoholických nápojov. Zvýšila sa aj tendencia zákazníkov objednať si dezert.

In-Store Rádio je veľmi dôležité aj pre retail. Každý obchod v nákupnom centre sa chce od konkurencie odlíšiť. Pomocou starostlivo vyberaných playlistov vytvárame hudbu, ktorá je pre značku a jej zákazníkov šitá na mieru. Zaujímavou hudbou môžete zákazníka prilákať do obchodu aj v prípade, že okolo neho pôvodne iba prechádzal. Veľmi dobrým príkladom pre In-Store rádio je značka Abercrombie & Fitch – špecializujú sa na módu pre mladých ľudí a tomu prispôsobujú aj svoju hudbu. V predajniach hrajú playlisty, ktoré sú veľmi živé, moderné, hudba má vysokú hlasitosť a v predajni nikdy nie je ticho, pretože sú playlisty zmixované.
Veľkou výhodou In-Store rádia je fakt, že neobsahuje žiadne reklamy, pokiaľ sa klient nerozhodne využiť reklamu na mieste predaja. V tomto prípade klient reklamuje vlastné produkty a služby v presne určených časoch.
Hudba je každodennou súčasťou nášho života a dokáže úplne zmeniť nákupný zážitok. Výber správnej hudby pomáha zákazníkom vytvárať si k značke vzťah a vyvoláva príjemnú nákupnú atmosféru. V módnych butikoch ľudí navnadí na nakupovanie, v bankách a poisťovniach ľudí upokojuje a skracuje čakanie,  u lekára zmierňuje stres a v reštaurácii nenápadne dotvára príjemnú atmosféru.
Bez komentárov

UVEREJNIŤ KOMENTÁR

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.