ZMYSLOVÝ MARKETING PRE BANKY

Služby zmyslového marketingu majú pre banky špecifický význam. Väčšina bánk sa snaží pôsobiť dôveryhodne, luxusne a bezpečne. K vytvoreniu želanej atmosféry prispieva vo veľkej miere zmyslový marketing – vôňa, hudba a obrazovky.

Všetci poznáme tabuľky s nápisom „dodržujte diskrétnu zónu“.  K udržaniu pokojnej a diskrétnej atmosféry prispieva práve hudba. Nikto z nás nechce aby celá banka počula o našich úveroch, splátkach, ani o tom, že práve vyberáme z banky väčšiu sumu peňazí. Hudobná kulisa spríjemňuje prostredie, pri počúvaní hudby máme pocit, že čakáme kratšie a vhodne zvolený playlist dokáže zákazníkov spomaliť v uponáhľanom svete.

Vôňa posilňuje vzťah zákazníka k značke. Banky, ktoré využívajú aroma marketing vítajú svojich zákazníkov rovnakou známou vôňou vo všetkých svojich pobočkách. Takýmto spôsobom dosiahnu, že človek prichádza do známeho prostredia a nezáleží na tom, či vošiel do banky v Poprade, v Bratislave alebo v Prahe. Ak sa zmyslový marketing používa správne, vo všetkých bankách hrá rovnaká hudba a všetky voňajú rovnako. Vôňa a hudba príjemne dopĺňajú pokojnú a bezpečnú atmosféru banky.

Obrazovky na mieste predaja / digital signage sa v bankách využíva v prvom rade na informačné účely. Banky propagujú svoje nové služby, zobrazujú poradie zákazníkov a využívajú digital signage aj ako interný informačný systém pre zamestnancov.

Zmyslový marketing predstavuje v bankách ďalší level. Mení rutinnú návštevu banky na príjemný zážitok, pri ktorom sa zákazníci cítia dobre a prestávajú návštevu banky vnímať ako nepríjemnú povinnosť.

Bez komentárov

UVEREJNIŤ KOMENTÁR

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.