22 jan ZMYSLOVÝ MARKETING SKRACUJE „WAITING TIME“
Uponáhľaný podnikateľ vchádza do banky o piatej poobede a vidí pred sebou dlhý rad. Pozrie sa na hodinky a na chvíľu zaváha. Nakoniec sa rozhodne, že v rade počká. Po pár minútach začína byť nervózny, pozerá striedavo na hodinky a na dlhý rad pred sebou. Tento proces zopakuje niekoľko krát, až nakoniec pohár trpezlivosti pretečie a muž z banky odchádza.
Keď zákazník príde do banky aby si otvoril účet, ale odíde ešte pred tým, ako sa dostane k priehradke, je len veľmi nízka pravdepodobnosť, že sa ešte vráti. Tento zákazník nemal problém s tým, že si musí zobrať úver, mal problém s tým, že strácal čas.
Firmy orientované na inovácie využívajú zmyslový marketing, aby predišli takýmto situáciám. Digital signage – reklamné a informačné obrazovky v bankách a poisťovniach sa používajú na informovanie a zabávanie klientov. Keď klient čaká v rade, má možnosť pozrieť si v banke aktuálnu ponuku služieb, stav na burze, prípadne informácie o aktuálnom počasí. Tieto reklamné obrazovky poskytujú zábavu pre oči a fungujú najlepšie, keď sú doplnené vhodnou hudobnou kulisou a príjemnou arómou.
Takýmto spôsobom apelujú finančné inštitúcie na zmysly svojich zákazníkov a vytvárajú pre nich príjemný zážitok počas pobytu na pobočke. Čas, ktorý zákazník strávi v rade zostáva rovnaký, ale emócia, ktorú pri čakaní prežíva je pozitívna.
Bez komentárov